Logitech z Zoom i MS Teams

Nowa organizacja pracy związana z pandemią COVID-19 spowodowała, że niezbędne stały urządzenia przeznaczone do technicznej obsługi zdalnych połączeń. Ułatwiają one korzystanie z najpopularniejszych platform konferencyjnych, takich jak Zoom czy MS Teams. Dzięki temu prowadzący szkolenia, warsztaty czy nauczanie mogą skoncentrować się na meritum zajęć. Współpraca uczestników spotkania staje się zaś o wiele bardziej efektywna.

Logitech przygotował całą gamę rozwiązań, które pozwalają osobom o różnym stopniu zaawansowania technicznego na wygodne korzystanie z platform telekonferencyjnych. Eliminują potrzebę konfiguracji i montażu wielu urządzeń, umożliwiają szybkie nawiązanie połączenia i minimalizują zaangażowanie niezbędne do obsługi systemu w trakcie spotkania.

Logitech Zoom Room

Produkty Zoom Room to zestaw urządzeń fabrycznie skonfigurowanych do współdziałania z centralną jednostką. Jest nią kompaktowy komputer obsługujący zdalne sesje na platformie Zoom. Logitech RoomMate pozwala na łączenie modułów, które można wykorzystać do różnych celów. Po połączeniu urządzenia z panelem sterującym i zestawem Rally Bar Mini (wysokiej jakości kamera, głośnik i mikrofony w jednej obudowie) uzyskuje się stanowiska do pracy dla pojedynczych osób. Z kolei z zastosowaniem takich modułów, jak Logitech MeetUp czy Rally Bar, Logitech RoomMate umożliwia małym grupom działającym stacjonarnie współpracę z osobami łączącymi się zdalnie.

Podczas dużych spotkań w salach hybrydowych można skorzystać z należących do zestawu Rally Plus systemu głośników i mikrofonów umieszczonych w różnych punktach pomieszczenia. Osiągana dzięki takiemu rozwiązaniu jakość sygnału audio pozwala na dokładne i klarowne przekazywanie treści pomiędzy uczestnikami znajdującymi się na miejscu i łączącymi się zdalnie. Do zestawu należy też automatycznie sterowana, ruchoma kamera z optycznym zoomem. Urządzenie precyzyjnie kieruje się na mówiącą w danej chwili osobę. Dzięki temu łatwiejsza staje się interakcja ze zdalnymi uczestnikami spotkania.

Do jednostki centralnej można podpiąć komputer czy tablet, z którego transmitowane są dokumenty, prezentacje, tablice do wspólnej pracy albo pliki graficzne i filmowe.
RoomMate umożliwia nawet podłączenie dwóch monitorów zapewniających wysoką jakość obrazu. Dzięki temu można prezentować zarówno przygotowane materiały, jak i uczestników spotkania.

Logitech Microsoft Teams Room

Firma Logitech przygotowała także specjalną serię urządzeń działających w systemie Android, które umożliwiają tworzenie różnych konfiguracji sprzętu współpracującego z popularną i szeroko stosowaną (choćby w szkolnictwie) platformą zdalnej współpracy MS Teams. Użytkownicy mogą korzystać ze specjalnej konsoli do sterowania konferencją. Eliminuje ona konieczność nieustannego przełączania się pomiędzy oknami różnych aplikacji, ułatwia prezentowanie przygotowanego materiału i interakcję z uczestnikami zdalnej sesji.

Konsolę Microsoft Teams Room można łączyć z całą gamą urządzeń – kamer, głośników, mikrofonów – zintegrowanych we wspólnej obudowie lub podłączanych osobno. Podobnie jak w przypadku rozwiązań Zoom Room, pozwala to zarówno na przygotowanie pojedynczego, interaktywnego stanowiska pracy, jak i platformy do dużych telekonferencji z wykorzystaniem MS Teams.

Dlaczego warto korzystać z dedykowanych urządzeń Logitech?

Urządzenia Logitech można skutecznie wykorzystywać w szkołach, na uczelniach, w pracach urzędów i korporacji, a nawet w działaniach jednostek wymiaru sprawiedliwości czy podczas teleporad medycznych. Te narzędzia do spotkań w hybrydowym środowisku bardzo ułatwiają realizację zadań organizatorom telekonferencji. Mają też szereg innych, istotnych zalet, do których należą:

  • możliwość profesjonalnej prezentacji z wysokiej jakości dźwiękiem i obrazem,
  • łatwość konfiguracji w różnych sieciach i lokalizacjach,
  • bezpieczne zarządzanie połączeniami, zapewniające ochronę poufnych lub wrażliwych informacji.

Screen pochodzi ze strony logitech.com

Categories:

Tags:

Comments are closed